Write a Review

Boboiboy

Summary

Mengisahkan seorang superhero bumi dan kawan kawannya menyelamatkan bumi dan galaxy

Genre:
Fantasy
Author:
Qadirah Hasanah
Status:
Complete
Chapters:
2
Rating:
n/a
Age Rating:
13+

Chapter 1

Waktu pagi,

Tok Aba: bila la cucu aku ni nak sampai?..

Di dalam kereta api,

Boboiboy: fuhh....bila la nak sampai ni?...tak sabarnya nak jumpa atok!!...

Semasa dalam perjalanan Boboiboy memikirkan tentang atoknya. Boboiboy pulang ke kampungnya kerana cuti sekolah nak bermula. Dan dia pun mendapat keizinan dari mak dan ayahnya untuk pergi ke Pulau Rintis tinggal bersama Tok Aba kesayangannya di Pulau Rintis.

Kerana sudah lama mereka tidak berjumpa, menyebabkan mereka sudah tidak dapat mengecam muka masing masing. Setelah kereta api sampai di Pulau Rintis, Boboiboy sudah siap sedia untuk keluar dari perut kereta api tersebut.

Boboiboy: atok!!

Tok Aba: Boboiboy!!

..........................................

??: Atok??

Tok Aba: ye kenapa?

??: Saya bukan Boboiboy!!

Tok Aba: eehhhhhh??!!!!!!....huh?!!

Boboiboy: wah!!...atok nampak semakin muda la sekarang!!

Tok Aba: oii!!...bertuah punya cucu...kau peluk sape tu?!!

Boboiboy: eehh?!!....sorry pakcik

Tok Aba: hmm!!!

??: Elehh..dia pun sama je..

Boboiboy: entah...apa la atok ni..

Tok Aba: alah...atok ni tak pe...dah tua...kau tu muda lagi dah lupa..

Boboiboy: hehe...maaf Tok... Assalamualaikum Tok...

Tok Aba: Waalaikumussalam...dah jom balik...kau mesti penat punya...

Boboiboy: hmm!

Semasa dalam perjalanan pulang ke rumah Tok Aba dan Boboiboy berbual dengan begitu rancak. Boboiboy menceritakan tentang dia dalam kereta api kepada atoknya.

Setelah sampai sahaja di depan rumah, mereka berdua terus turun dari tempat duduk motor milik Tok Aba. Semasa di depan rumah, Boboiboy kagum dengan keadaan rumah atoknya di depannya.

Boboiboy: wah!!...besarnya!!...antik betul rumah atok ni!!...

Tok Aba: ( senyum)

Boboiboy: macam tuan dia jugak~

Tok Aba: ceh!!..sempat lagi dia perli atok ye..

Boboiboy: hehe~

Tok Aba: dah jom masuk.

Semasa mereka ingin pergi ke bilik Boboiboy di tingkat atas, mereka berdua berbual dengan begitu rancak sekali. Setelah mereka sampai di depan pintu bilik, sekali lagi Boboiboy kagum melihat keadaan biliknya itu.

Boboiboy: wah!!...atok ke yang siapkan bilik ni?

Tok Aba: ye la...sape lagi....ok la ni kan?...kau bukannya duduk lama pun dekat sini..

Semasa Boboiboy melihat lihat sekeliling biliknya, dia terus menuju ke arah tingkap biliknya. Boboiboy kagum melihat keadaan di luar rumah dengan pandangan Dan kecantikan alam semulajadi.

Boboiboy: wah!!!...cantiknya!!..

Tok Aba: hmm!!... Bagus juga kau datang Ni... boleh la tolong atok yang dah tua ni...eehh?!!...

Boboiboy: kroohhh.....

Tok Aba: hmm!!... tolong tidur!!...haih budak ni.... Boboiboy?

Boboiboy: huh?

Tok Aba: tidur atas katil...

Setelah Tok Aba mengejutkan cucunya yang tertidur semasa melihat suasana luar tadi. Boboiboy terus menuju ke arah katilnya, lalu merebahkan badannya ke atas katil lalu tidur kembali.

Tok Aba: haih...kesian cucu aku ni....letih sangat la tu....

Bersambung...

Continue Reading Next Chapter
Further Recommendations

Aouda: ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Rebel Thorne: I loved the story; I wished it was longer.

Jessica Lee: Oh so good! Your stories are hard to put down!

Kaari: I'm pretty sure I'm going to be reading all of these back to back great stuff

knorretjeb: Lovely story. Sweet characters and nice plot. I would like some more adult passion.....

robertclaudine: Lecture agréable, régulières fautes de mots, ou de sens dans les phrases, mais histoire qui tient en haleine du début à la fin.

Kathryn: I like the but I don’t like doing this all the time

Katie: This book is well written and flows nicely. Very few grammatical errors. I recommend this book as it will really play with all your emotions. Good job author. Keep up the good work. 💜💜

More Recommendations

Gordon: I like the flow of the plot and the character development. It keeps you interested and doesn't drag but doesn't jump around either.

georgiadugar32: Very good read. Waiting for more!

magicalbeard916: The book is amazing. I’ve really enjoyed it and am looking forward to reading the rest of the series.

Kaela: I love the blind Alpha and I am so happy they are second chance mates now. They deserved it. Wonderful plot and good writing!

Jael Brown: In book two of this wonderful series we meet Bea. She is an amazing artist following in the footsteps of her father and studying art at a college in California. She gets commissioned to do a portrait and she believes her art career is really taking off. When she meets the vampire she will be pain...

Nopichic19 : I like the story and the plot, I think they should have explored Maya’s home life and rejection a little more before she was able to move on. There are some sentences that aren’t structured right but not enough to cause confusion. Overall lovely story.

About Us

Inkitt is the world’s first reader-powered publisher, providing a platform to discover hidden talents and turn them into globally successful authors. Write captivating stories, read enchanting novels, and we’ll publish the books our readers love most on our sister app, GALATEA and other formats.