Cinta KIta Untuk Selamanya

All Rights Reserved ©

Summary

Mengisahkan seorang lelaki yang bernama Tengku Eric dari keluarga jutawan Malaysiabertemu dengan seseorang yang sama sekali bukan jenis perempuan yang masuk dalam kategori calon kekasihnya.Dia adalah ketua pengawas sekolahnya dulu.Ya Tengku Stefena itu adalah nama kekasihnya yang paling romantis dan penyayang.Hampir 24 jam Di Sekolah dulu,Tengku Stefena selalu di panggil oleh cikgu displin kerana tingkah laku nakal dan menjadi ahli salah satu samseng sekolah.Lelaki itu adalah pelajar yang terkenal, dia juga cantik.Tapi kerana nasib malang pelajar-pelajar junuor memilih untuk menghindarinya.Ya,Tengku Eric dan Tengku Stefena bertemu lagi setelah bertahun-tahun tidak bertemu.Di acara perjumpaan sekolah enam bulan yang lalu, tidak menyangka Tengku Stefena akan berubah secara drastik daripada rakan-rakan lain, dia telah menjadi lelaki yang matang, berjaya perniagaan dan lebih cantik.Tengku Eric melirik pandangan pada masa itu, nampaknya Tengku Stefena juga melakukan perkara yang sama.Setelah peristiwa mereka mula dekat, mengenali dan mempunyai perasaan satu sama lain.Kerana sikapnya yang lemah lembut, dan sangat memanjakan Tengku Stefena.

Genre:
Romance
Author:
SilentKiller
Status:
Ongoing
Chapters:
1
Rating:
n/a
Age Rating:
13+

Proloque

“Aku nikahkan engkau dengan anak perempuan aku Tengku Stefena Aulia Binti Tan Sri Hendry dengan mas kahwin di bayar 50,000 ringgit di bayar tunai!”

“Aku terimah nikah Tengku Stefena Aulia Binti Tan Sri Hendry dengan mas kahwin tersebut di bayar tunai,”Ucap Tengku Eric.

“Macam mana Tok Kadi dan saksi-saksi?”

“Sah!”

Jawap Tok Kadi dan pembantunya serentak.

“Alhamdulilah,”

Selepas membaca doa selepas nikah,Tengku Eric mengambil sebutir cincin di dalam baldu biru itu lalu menyarung ke jari Tengku Stefena yang sudah duduk manis di hadapanya.Dengan tergetar-getar tanganya menyalam tangan lelaki itu.Lalu dahinya di cium oleh lelaki itu dengan lembut.

“Biarkan macam tu,”Kata Jurugambar lelaki itu.

Tengku Eric pun kekal gaya macam itu.

Selesai sahaja batal air sembayang,tetamu dan dua keluarga dari pihak pengantin pun meninggalkan masjid.

Malam pun tiba….Majlis persandingan pun bermula…Ramai tetamu yang dating pada malam itu.Semuanya dari koporat,jutawan-jutawan luar Negara dan negeri serta kenalan rapat dua pihak keluarga serta sahabat-sahabat pengantin.Tengku Stefena melihat dirinya di cermin.Dia sangat cantik dengan memakai gaung penganti warna merah jambu serta rambutnya di tutup dengan sehelai shawl yang sama dengan warna gaunnya.Wajahnya di make-up nipis.Manakala Tengku Eric kacak dengan sepasang baju melayu satin warna merah jambu serta di baluti dengan kain samping.Menambahakan lagi kekacakannya,bila dia memakai songkok.

“Sayang cantik sangat!“Ucap Tengku Eric..

“Abang pun apa kurangnya handsome,“Balas Tengku Stafena.

“Tahniah Eric,Stafena!Tak sangka cinta korang berdua kuat!“Ucap Tengku Albert.

“Thank bro.And tahniah juga sebab dah jadi daddy,“Ucap Tengku Eric balik.

“Thank.Oh ye,Qalish Kirim salam.Dia mintak maaf sebab tak dapat,“Kata Tengku Albert.

“It’s okay kita orang faham.Dalam pantangkan,mana boleh nak jalan sangat,“Balas Tengku Stefena.

“Betul tu.Hm..Okaylah aku balik dulu.Kesian Qalish keseorangan kat rumah tu.Mak Bidan pula cuti hari ni.Takde siapa nak jaga dia,“Tengku Albert pamitan.

“Okay.Thank you tau sebab datang.Nah untuk Qalish dan anak-anak kau,“Kata Tengku Eric.

“Buat susah jelah kau ni.Aku balik dulu.Assalamualaikum!”

“Waalaikumusalam,“Jawap suami istri itu serentak.

“Kak Stefena,Abang Eric,ada wartawan nak jumpa,“Kata Tengku Erica.Adik kepada Tengku Eric.

“Haih cepat betul wartawan buat kerja,“Kata Tengku Stefena perlahan.

“Alah biasalah tu.Jomlah.Tak baik biarkan tetamu tunggu lama,“Ajak Tengku Eric.

“Okay,”

Mereka berdua sambil berpenggang tangan.

“Mak ai ramainya wartawan,“Kata Tengku Eric.

“Tulah pasalnya.Susah kalau jadi anak penguasahawan Italian dan Malaysia selaku Learder Kumpul Twin River Star,“Balas Tengku Stefena.

“Huh!“Tengku Eric mengeluh.

“Jangan nak mengeluh sangat eh.Abang yang nak kahwin dengan Stefena,“Tegur Tengku Stefena.

“Yela,yela,”

Dengan sportan Tengku Eric mencium pipi kanan Tengku Stefena.

“Iys apa ni?Malulah!Ramai wartawan tu,”

“Biarlah,”

“Wow!So sweetnya pasangan penganting baru ni.Tak sabar ke nak buat malam pertama?“Tegur seorang wartawan.

Wajah Tengku Stefena bertukar merah kerana tegur macam itu.Tengku Eric hanya menayang gigi putih tersusun rapi itu.

“Sila Cik Stefena,“Kata Nur Farhana yang merupakan Pembantu Peribadi Tengku Stefena.

Suami istri itu pun masuk ke dalam khemah yang khas untuk temu bual mereka.

“Cik Stafena,boleh bagi tau kami tak,macam mana Cik boleh berjumpa dengan suami?“Tanya seorang lelaki berbangsa india.

Tengku Stefena menhela nafas bagi menjawap soalan itu.

“Saya kenal dengan suami dah lama.Dari sekolah lagi.Masa tu,kita orang berhubungankan status sebagai Cinta Monyet,“Jawap Tengku Stefena bersahaja.

“Betul ke Encik Eric?“Tanya lelaki india itu lagi.

“Iya.Kalau awak semua nak tau,Cik Stefenia ni dulu seorang pelajar femes dan hot tau.Ramai pelajar-pelajar lelaki menaruh hati padanya.Tapi biasalah kalau orang dah femeskan,jual mahalah sikit,“Jawap Tengku Eric.

“Oh macam tu.Hm..Cik Stefena dan Encik Eric boleh ceritakan tak macam mana kamu berdua bertemu dan mula berhubungan?“Tanya wartawan Cina perempuan pula.

“Boleh..Ceritanya bermula macam ni...”


Tahun 2009….

Tengku Eric mengeliat saat cahaya matahri menembusi tirai nipis menerpa ke wajahnya.Malam sudah berlalu.Sekarang giliran matahari pula menganti tempatnya untuk menyinari bumi.Tengku Eric seorang lelaki yang tegap dan tinggi.Wajahnya yang sentiasa senang itu sering membuat orang-orang sekelilingnya menjadi selesa bila bersama denganya.Dan juga sering mendapat anugerah pelajar cemerlang di sekolah lamanya.

Tuk!Tuk!Tuk!

“Sekejap,”Kata Tengku Eric sambil menguak rambutnya yang panjang itu ke belakang.

“Selamat pagi Tuan Eric!’Sapa seorang wanita yang bersama dengan seragam sekolah menenggah.

“Selamat pagi makcik,”Balas Tengku Eric.

“Nah seragam sekolah tuan.Makcik dah siap gosokan sekali,”Kata wanita itu.

“Oh okay.Terima kasih makcik,”Ucap Tengku Eric.

“Sama-sama,”Jawap wanita itu lalu pergi dari situ.

Tengku Eric pun menutup pintu biliknya.

Terjadi di rumah Tengku Stefena.

“Woi,kakak!Bangunlah!Dah pagi ni!Pergi sekolah,”Kejut seorang budak lelaki.

“Hm..Baru pukul berapa?Awal lagilah?”Jawap Tengku Stefena lalu menarik selimut sehingga atas kepalanya.

“Haih!Kamu boleh sarapan dulu.,Biar mummy kejut kakak kamu,”Kata seorang wanita.

“Baik mummy,”Balas lelaki itu lalu beredar dari bilik itu.

“Tengku Stefena Aulia Binti Tan Sri Hendry,bangun!!!”Jerit wanita itu.

Bagai nak runtuh rumah bangle berkaca itu mendengar jeritan dari wanita itu.

“Okay,okay,”Kata Tengku Stefena lalu berlari menuju ke bilik air.

“Fena,ni katil siapa nak kemas?”Tanya wanita itu.

“Mummylah kemaskan,”Jerit Tengku Stefena.

“Bertuah punya anak.Ada anak perempuan tap macam ada anak lelaki pula,”Ngomel wanita itu sambil tanganya laju mengemas katil.

Selepas mandi,Tengku Stefena memyarung seragam sekolahnya di tubuyhnya.Pakaian apapun dia pakai tidak mengurangi kecantikan yang dia miliki.Setelah mendandan,dia terus turun ke ruagan tamu.

“Selamat pagi mummy,daddy!”Sapa Tengku Stefena.

“Selamat pagi Fena.Kamu nak sasrapan apa?”Tanya seorang wanita yang baru keluar dari dapur.

“Nak nasi goreng aje mummy.Hm mana adik?”Tanya tengku Stefena.

“Dah pergi sekolah,”Jawap seorang lelaki yang sedang membca surat khabar itu.

“Oh.Daddy,mummy,hari Fena balik lambat tau,”Kata Tengku Stefena.

“Kamu nak pergi mana?”

“Nak singgah kat kedai popular kjejap.Nka beli buku untuk pt3,”

“Oh.Ada duit tak tu?”

“Ada daddy,”Jawap Tengku Stefena sambil mengankat kakinya sebelah ke atas.

“Kaki kamu tu Fena!”

“Sorry,Fena dah biasa mum,”

“Haih sebab tulah jangan biuasakan,”

“Baiklah daddy,”

Tengku Stefena pun turun semula kakinya.

Continue Reading
Further Recommendations

Gabby_050206: I am really enjoying the book so far. It’s very easy to read and written very well. The plot is not cliche. There aren’t plot holes everywhere. And she uses very good grammar. These are traits that some writers lack. But this authors has all of these traits in spades.

Njell Cabug-os Garcia: There are less spelling errors and words use are hot. I like the plot and I look forward to what will happen next.

Dracyy: Interesting plot lines and well written. I’m hoping there is a sequel as it feels like the story is just getting started. Really liked the plot and the bringing cultures together was really interesting.

kripabhathp: Nice and short read

♡ Smilie ♡: This is the first time I read a series and I'm so pumped 😫😫 this book is just too amazing and the author is such a talented person. Cant wait to read more of her stories in the future

More Recommendations

Megan: I think I keep reading because I like the way the author discusses the trauma the main character has been through. You can very much imagine how Lia feels terrible at pulling in others and asking for help. The focus isn’t on the actual abuse as much as it’s focused on the emotional part. I like ...

Brittany Gamble: Loving this story

Brenda Walley: The novel.is great so far. I am rating on what I read so far. The books need to have more chapters before posting. This way it leave sus hanging and we start another book. This book in question would be great as a series. Great Job !

kayrammayas: Book is catchy, interesting

Sarah J: Omg yet another brilliant one. So so so looking forward to reading the next one

About Us

Inkitt is the world’s first reader-powered publisher, providing a platform to discover hidden talents and turn them into globally successful authors. Write captivating stories, read enchanting novels, and we’ll publish the books our readers love most on our sister app, GALATEA and other formats.